Unexplained Mysteries: Un proiect finantat de Pentagon, numit HAARP(High Frequency Active Auroral Research Program), poate trimite in ionosfera (ionosfera este partea superioara a atmosferei, caracterizata de o ionizare produsa de radiatia solara. Ea joaca un rol important in electricitatea atmosferica si formarii marginii interioare a magnetosferei. Acesta are o importanta practica, deoarece, printre alte functii, ea influenteaza propagarea undelor radio in locurile indepartate de pe Pamant) peste un miliard de wati de unde radio.

Insa ce soft foloseste? Si unde se afla asa numitele tinte ... Detalii... »
Categorie: Stiinta | Vizualizări: 395 | Adăugat de: articolenoi | Data: 27.05.2011 | Comentarii (0)

huffingtonpost.com: Oamenii de stiinta pot fi la doar cativa pasi in descoperirea primei planete locuibile.

Gliese 581d este o planeta care orbiteaza steaua rosie-pitic, si poate fi primul candidat pentru mutarea umanitatii de pe Pamant.

581d nu este prima planeta descoperita despre care se crede ca omul poate supravietui. Anterior au mai fost descoperit inca doua planete, insa in urma unor cercetari amanuntite, au fost excluse din categoria posibilei vietuiri a omenirii, astfel ca a ramas pe lista doar 581d. Este vorba de 581e Gliese despre care s-a aflat ca ... Detalii... »
Categorie: Stiinta | Vizualizări: 382 | Adăugat de: articolenoi | Data: 18.05.2011 | Comentarii (0)

NASA a lansat luni pentru ultima data in spatiu racheta Endeavour prin intermediul caruia va trimite satelitul AMS-02, un magnet gigant care va cauta radiatii cosmice si materia neagra... Citeste tot articolul pe stirileprotv.ro.

Sursa: Stirileprotv.ro

Categorie: Stiinta | Vizualizări: 401 | Adăugat de: articolenoi | Data: 16.05.2011 | Comentarii (0)

Stiu ca pare greu de crezut ca o cometa sa loveasca soarele insa s-a intamplat, iar in urma impactului s-a produs o explozie uriasa.

In video se poate observa cum cometa trece de "discul de foc" cu o viteza impresionanta si cu o forta uriasa, lovind soarele si provocand o explozie uriasa si valuri de flacari.

Daca efectele au fost atat de devastatore la impactul cu soare, de si pana acum cercetatorii nu credeau vreodata ca o cometa poate lovi soarele, ne da mult de gandit la ceea ce se va intampla daca un asemenea corp va lovi Pamantul. Cu siguranta ca tari sau chiar continente vor fi rase de pe fata pamantului.

... Detalii... »
Categorie: Stiinta | Vizualizări: 458 | Adăugat de: articolenoi | Data: 16.05.2011 | Comentarii (0)

In luna mai patru planete din sistemul nostru solar se vor alinia si se vor afla la o distanta foarte mica una de cealalta.

stirileprotv.ro: Vor fi o serie de conjunctii in care se va regasi la sfarsitul lunii si satelitul nostru natural, Luna, care va fi in crestere. Am putea spune chiar ca va fi un summit celest, scrie Space.com.

Intre 7 si 15 mai vedem cele patru planete grupate. Venus si Mercur ... Detalii... »
Categorie: Stiinta | Vizualizări: 406 | Adăugat de: articolenoi | Data: 12.05.2011 | Comentarii (0)

10. Francis H. Richards

Nascut in 1850 in Connecticut, SUA, Richards a trebuit sa aleaga intre a urma un colegiu tehnic sau a deveni masinist. A ales sa fie masinist si a inceput sa lucreze sub atenta supraveghere a tatalui sau, de asemenea inventator implinit. Printre cele mai notabile inventii se numara Richards Envelope Machine (n.r. un dispozitiv cu ajutorul caruia se fac plicurile pentru scrisori) care printeaza, impacheteaza, lipeste si numara 80.000 de plicuri intr-o singura zi.

9. Melvin De Groote

Categorie: Stiinta | Vizualizări: 625 | Adăugat de: articolenoi | Data: 10.05.2011 | Comentarii (0)

Daily Galaxy: Nava spatiala NASA Cassini a descoperit dovezi care indica existenta unui ocean subetaran de apa si amoniac pe luna lui Saturn, Titan. Cu dunele sale organice, lacuri, canale si munti, Titan are una dintre cele mai variate, suprafete active”, a spus Ralph Lorenz.

Titan Mare Explorer (TIME) ar oferi prima explorare directa a unui mediu ocean dincolo de Terra, iar misiunea va consta in aterizarea si explorarea lacurilor forma ... Detalii... »
Categorie: Stiinta | Vizualizări: 398 | Adăugat de: articolenoi | Data: 09.05.2011 | Comentarii (0)

World Mysteries: Mai multi clar vazatori si oameni de stiinta au sustinut ca anul 2012 este anul in care lumea va trece prin clipe de groaza. Maiasii primi oameni care au zis ca in 2012 se va alinia Soarelui cu Pamantul si Constelatia Pleiadelor.

Ziaristul Charles Marcello s-a apucat acum 4 ani sa cerceteze astronomia fiindca era pasionat de ea si totodata credea ca ceea ce s ... Detalii... »