Principală » 2012 » Octombrie » 30 » Care sunt indicatorii eficientei website-ului tau?
6:34 PM
Care sunt indicatorii eficientei website-ului tau?
Multitudinea de strategii online, care pe langa procesul de optimizare Google, Yahoo si Bing, poate sa includa si eforturi pentru a face publicitate pe internet prin intermediul campaniilor PPC ori activitati pentru a creste vizibilitatea brandului prin intermediul campaniilor de promovare Social Media, toate acestea au ca nucleu website-ul afacerii tale. Insa cu toata frenezia legata de intregul proces de optimizare website si de toate aspectele legate de coordonarea activitatilor de marketing, este usor sa pierzi din vedere un lucru esential: calitatea traficului pe site, obtinut in urma tuturor eforturilor depuse. Masurarea acesteia este necesara pentru a te asigura ca in cadrul afacerii tale resursele umane si financiare sunt impartite intr-un mod cat mai eficient.

Pentru a masura calitatea traficului venit din diferite surse, este necesar in primul rand sa definesti intr-un mod clar obiectivele pe care le ai pentru aceasta bucatica de teren imobiliar virtual. Conform Avinash Kaushik, evanghelistului de marketing digital de la Google, obiectivele se impart in 3 mari categorii: cresterea veniturilor, scaderea costurilor si imbunatatirea satisfactiei clientilor.

Dupa ce obiectivele au fost stabilite va trebui sa evaluezi masura in care aceste obiective sunt atinse de vizitatori, cu ajutorul unor indicatori pe care ii gasesti in programe precum Google Analytics. Obiectivul principal al acestei postari este ca tu sa ai un moment „Aha!”, in care sa realizezi ca fiecare particica a website-ului tau ar trebui sa aiba macar un obiectiv, care sa te ajute in atingerea scopului intregii tale afaceri. Acestea fiind spuse, sa continuam cu cateva exemple.

Pentru un magazin virtual de produse de golf obiectivul principal ar fi evident: sa vanda produsele din cadrul acestuia. Astfel, trebuie masurata cantitatea vanzarilor, clar. Insa, daca de exemplu magazinul trimite un newsletter periodic unei baze de date de actuali si potentiali clienti, care include oferte si noutati legate de golf, care se presupune ca ajuta la cresterea vanzarilor, un alt obiectiv al site-ului ar fi ca din ce in ce mai multi vizitatori sa se aboneze pentru a primi acest buletin de stiri. Daca website-ul ofera, pe langa produsele de golf, si servicii de organizare a turnamentelor de golf, ar putea sa seteze ca obiectiv ca vizitatorii sa completeze un formular de contact prin care sa ceara o estimare de pret. Aditional, daca exista o resursa utila pe care vizitatorii o pot downloada si cu ajutorul careia magazinul isi creste si baza de date de contacte, numarul de descarcari este foarte important de monitorizat.

Daca in timp se observa faptul ca acei vizitatori care vizualizeaza pagina cu testimoniale (sau care descarca resursa pe care am amintit-o mai devreme) au tendinta sa cumpere mai des sau mai mult, ar trebui sa setezi ca obiectiv si vizualizarea acestei pagini. Daca in cadrul aceleiasi afaceri administrezi si un teren de golf sau ai un magazin „offline” ori showroom, pagina unde este mentionata adresa unde se afla acesta ar fi destul de importanta, deoarece cu ajutorul acesteia vor putea ajunge la locatia respectiva, corect? Atunci seteaz-o ca si obiectiv. Ori daca in cadrul magazinului virtual pentru o anumita perioada de timp vrei sa te concentrezi pe un anumit produs sau o categorie de produse, se poate seta vizionarea acestor pagini de produse ca obiectiv.

Insa ce obiective ai putea sa setezi daca ai un website de prezentare, daca de exemplu activezi in industria financiara, oferind companiilor servicii contabile si vinzi un program de contabilitate? Un prim obiectiv ar fi vizualizarea paginilor care iti descriu serviciile, respectiv vizualizarea paginii de contact (pentru ca potentialii clienti sa te contacteze si sa ii ajuti sa gaseasca o solutie optima pentru problemele lor). Daca oferi un demo al programului de contabilitate sau un webinar in care prezinti acest software, numarul de descarcari, respectiv numarul de inscrieri la webinar ar trebui setat ca obiectiv si masurat. Mai departe, sa presupunem ca ai un forum in care se posteaza rezolvari la diferite intrebari pe care le au clientii tai legat de programul pe care il comercializezi. In acest caz un obiectiv ar fi ca numarul de intrebari rezolvate sa fie cat mai mare, deoarece acest lucru inseamna ca tie iti scad costurile de suport pe termen lunng pentru programul respectiv (clientii nu va trebui sa apeleze la serviciul tau de Relatii cu Clienti cu tot feluri de intrebari comune, deoarece vor gasi raspunsurile pe forum).

Insa care ar fi obiectivele in cazul unui website similar unui portal de stiri? In acest caz este indicat sa ai cititori cat mai loiali, care se intorc pe website-ul tau foarte des si citesc multe articole. Acesta inseamna un numar de pagini mare vizionate in cadrul unei singure sedinte si o frecventa de vizite mare din partea aceluiasi vizitator. Aditional, daca exista spoturi publicitare in cadrul paginilor, care aduc afacerii tale bani, este recomandat sa se masoare numarul de click-uri prin care un vizitator paraseste site-ul printr-o asemenea reclama. Iar daca in cadrul afacerii exista si o revista la care se poate abona, acest proces trebuie masurat similar cu procesul de checkout din cadrul unui magazin online. Mai departe, daca exista dezvoltata si o aplicatie pe care cititorii o pot downloada pentru a citi stirile si noutatile direct pe telefonul lor mobil, din nou este extrem de important sa monitorizezi numarul de descarcari ale aplicatiei, dar si numarul de dezinstalari. In cazul in care ai si continut video, ai putea seta ca obiectiv sa masori numarul de vizite in cadrul carora se vizioneaza pana la sfarsit filmuletele postate.

Multi posesori de blog, indiferent daca este un blog de sine statator ori daca este integrat intr-un website de prezentare sau unul de comert electronic, pierd din vedere faptul ca daca nu ai clar definit unul sau mai multe obiective pentru acesta, pe care sa le masori, niciodata nu vei putea stii care este profitabilitatea pentru timpul si resursele investite. Un obiectiv ar putea fi sa ai un numar de x comentarii pe postare ori ca sa iti aduca un numar de y vizitatori pe luna (in sensul ca prima pagina vizitata de vizitatorii noi sa fie una din cadrul blog-ului). Daca ai implementat plug-in-urile de social media (daca nu, atunci ar trebui), un obiectiv ar fi ca postarile tale de pe blog sa fie impartite de z ori intr-o luna.

Daca folosesti Google Analytics o mare parte din obiectivele pe care probabil vrei sa le setezi, vor fi usor de creat, tot ce va trebui sa faci este sa urmezi instructiunile enumerate pe pagina de Ajutor al lui Google. In aceasta categorie este inclusa setarea obiectivelor precum completarea unui formular (pentru care exista o pagina separata de multumire, cu un URL unic, care apare dupa trimiterea formularului), vizualizarea anumitor pagini (de produs/servicii, testimoniale, de contact etc.), numarul de pagini vizualizate intr-o singura sedinta si frecventa vizitelor, numarul de vizitatori noi adusi de blog etc.

Insa pentru setarea anumitor obiective cel mai probabil vei avea nevoie de ajutorul programatorului care se ocupa de website. Aici este inclus procesul de check-out sau de abonare (in cazul magazinelor online si a unui portal de stiri), pentru a masura numarul de descarcari (de resursa, demo etc.), obiectivele legate de forum, precum numararea intrebarilor rezolvate, depinzand de procesul folosit, pot fi setate usor sau mai greu. In plus, obiectivele legate de elemente Flash, ori daca vizitatorii ies de pe website dand click pe o reclama in urma careia primesti compensatii, sau obiective legate de aplicatia descarcata, acestea sunt putin mai complicate decat crearea unui simplu filtru.

In final, dupa ce obiectivele tale sunt definite si setate, pe langa faptul ca vei putea masura evolutia acestora, prin segmentarea vizitatorilor pe baza acestor indicatori vei putea analiza comportamentul celor care au atins anumite obiective, pentru a-ti intelege mai bine vizitatorii si ce anume ii face sa actioneze intr-un anume fel.

Speram ca dupa citirea acestor exemple sa ai o viziune mai clara asupra a ceea ce ar trebui sa faci in continuare pentru a intelege comportamentul vizitatorilor tai si impactul website-ului tau asupra afacerii tale, asupra brandului tau si nu in ultimul rand asupra vanzarilor facute.

Categorie: Internet | Vizualizări: 4434 | Adăugat de: SiestaBedding | Rating: 0.0/0
Total comentarii : 0
Prenume *:
Email *:
Cod *: